Designerska organizacja domowej przestrzeni

Minimalizm we wnętrzach ma się dobrze i wciąż jest na topie. Co jednak zrobić, kiedy oszczędnie urządzona przestrzeń nie jest dla Ciebie, a jednocześnie nie chcesz by wszystkie bibeloty leżały na przysłowiowym wierzchu? Dziś podpowiem Ci jak schować "nadmiar" przedmiotów tak, aby jednocześnie wszystko nadal było pod ręką.

Kiedy przedmioty przejmują władze nad mieszkaniem... 

Jeszcze rok temu mieszkałam na stancji, więc nie za bardzo przejmowałam się organizacją domowej przestrzeni. Jako, że miało to być rozwiązanie tymczasowe (suma summarum trwało jakieś 4 lata), priorytetem było dla mnie, by wszystko się jakoś upchało w szafach i nie leżało na widoku. Problem zaczął się, gdy przepadłam w scrapbookingu, a ilość kupowanych, potrzebnych według mnie rzeczy do tworzenia rosła lawinowo...

Upychałam je po szafkach, tylko po to, by codziennie wyjmować je od nowa, a po zakończonej pracy znowu chować. W końcu przydasie jakby same z siebie zaczęły zajmować na stałe stół w jadalni, a potem też miejsce pod stołem... W momencie, w którym mój mąż zaczął dostawać na widok wspomnianego stołu gorączki, kupiliśmy swoje mieszkanie, a ja mogłam w końcu mieć kąt dla siebie.

... do akcji wkracza planowanie przestrzeni domowej

Czy u ciebie też panuje dezorganizacja? Na półkach leży dużo zakurzonych drobiazgów z którymi nie wiesz co zrobić, a nie chcesz ich wyrzucić? Często nie możesz znaleźć potrzebnych Ci rzeczy, które "przecież gdzieś tu leżały na wierzchu"? Szukając po raz kolejny kluczy od auta czujesz frustrację? To naprawdę nie musi tak wyglądać. Trzeba tylko się zmobilizować i znaleźć tym wszystkim rzeczom ich miejsce. Brzmi prosto, prawda? Więc dlaczego tak się nie dzieje? Często nie mamy po prostu pomysłu w co i gdzie to wszystko schować. W końcu nie chodzi o to, żeby wrzucić zbiór różnych rzeczy na dno szafy i o nich zapomnieć, ale żeby w każdej chwili mieć możliwość ich wyjęcia i z nich skorzystania. Z pewnością zdarzyło się Ci schować coś w logicznym miejscu, a za jakiś czas z irytacją szukać gdzie to logiczne miejsce było...

Gdzie schować drobne przedmioty, które chcesz mieć pod ręką? 

W moim przypadku spora ilość przedmiotów zaczęła pojawiać się na półkach w okresie jesienno - zimowym, a więc chorób w żłobkach. Inhalator i wkłady do niego, woda morska i spray do nosa, chusteczki, syropy, kremy... Wszystko w jednym miejscu, na regale z książkami, pod ręką i niestety na wierzchu. Problem rozwiązało jedno pudełko niewielkich rozmiarów. Rozwiązało problem na zawsze i uszczęśliwiło mojego męża. Widzisz różnicę? 

Porównanie: u góry przedmioty na regale, na dole schowane w pudełku
Rozrzucone na regale przedmioty znalazły swoje miejsce w pudełku

Podobna sytuacja miała miejsce w łazience, tylko tam w większym drewnianym pojemniku znalazły się: kremy, pudry, obcinaczki, odświeżacze, środki higieniczne, szczotki itp. Wszystko co chciałam mieć na co dzień pod ręką. Pudełka drewniane to świetny pomysł na designerką i prostą organizację przestrzeni.

Pamiątki - między sentymentem, a pedanterią

Czy zdarzyło Ci się przywieźć muszelki lub obrazek z nad morza i teraz nie wiesz co z nimi zrobić, a związane z nimi wspomnienia nie pozwalają Ci ich wyrzucić? Smoczek dziecka? Pierwszy pluszowy miś do spania? Pierwsza walentynka? Jest mnóstwo przedmiotów, które mają dla nas wartość sentymentalną. Szkoda je wyrzucać tylko dlatego, że nie mamy dla nich odpowiedniego miejsca. Takie pamiątki to wspaniała podróż w przeszłość, a w mojej manufakturze kupisz UWAGA: miejsce na pamiątki. Jedno miejsce, które potem możesz włożyć do szafy lub wyeksponować i się nim chwalić. Bo pudełka, które wykonuję to nie są zwykle pojemniki. To pudełka z duszą. Stworzone specjalne na Twoje wspomnienia. 

Drewniane, personalizowane pudełko może być również świetnym prezentem na ślub, komunię lub chrzest. To trzy uroczystości na które zazwyczaj dostaje się dużo pamiątkowych kartek i drobnych przedmiotów, do których warto kiedyś wrócić. W pudełku można również przechowywać zdjęcia, jeśli nie jesteście fanami skrupulatnego układania ich w albumach. 

Organizacja w prezencie

W dobie globalizacji i łatwego dostępu do ogromnej ilości dóbr i towarów, wiele osób ma problem z nadmiarem przedmiotów. Dlatego świetnym pomysłem na prezent może być coś, co ułatwi obdarowanej osobie codzienne życie. Nadmiar kluczy? Ładny wieszak na klucze. Siostra, która lubi pić herbatę? Być może przyda jej się herbaciarka? Żona lubi biżuterię? Podaruj jej specjalne pudełko na nią. Nawet nie wiesz, jak kogoś może uszczęśliwić rozwiązanie jego problemu.

Herbaty ułożone w pudełku na herbaty
Uporządkowane wnętrze herbaciarki

Niepodważalną zaletą ozdobnych pudełek jest to, że wcale nie musisz ich chować do szafy. One mogą stać na wierzchu i cieszyć oko, być elementem wystroju, a jednocześnie skrywać przedmioty, które chcesz mieć w szybkim dostępie. 

Nadmiar rzeczy może przyprawić o ból głowy i nie małe nerwy. Jednak jak widzisz, można sobie z nim łatwo poradzić i w prosty sposób utrzymać porządek. Na koniec dam Ci jeszcze jedną małą radę, która kiedyś wyczytałam i u mnie sprawdza się idealnie: Jeśli nie użyłaś/nie nałożyłaś czegoś przez ponad rok, to jest duża szansa, że już tego nie potrzebujesz. Wtedy warto zastanowić się nie gdzie daną rzecz schować, a czy jej zwyczajnie nie wyrzucić lub dać jej drugie życie i komuś ją oddać. Spróbuj, może u Ciebie też się sprawdzi?

Designerskie pudełka i organizery kupisz w mojej manufakturze N.Kiler - prezenty piękne na zabój. Dla siebie lub na prezent ;-) Wstąp i się rozgość. 

Komentarze